onsdag 15 maj 2013

Försäljning av Aspiro.

Jag har idag helt sålt av mitt innehav i Aspiro och gjorde en liten förlust i bolaget.
Anledningen till att jag sålde är pga risken i bolaget och oroligheterna som bla att de ska sälja av Tv delen till personer ledningen i Aspiro tv.

Jag köpte bolaget för att jag i början gillade Wimp och trodde starkt på denna tjänst, efter att jag nu har använt tjänsten i ca 8 månader så blir jag mer och mer kritisk till Wimp då jag upplever det som väldigt segt (ladda låtar), svårhanterligt (jämnfört med spotify).

Jag tror helt enkelt inte på produkten mer då det är en svår branch att slå i och det finns större bättre konkurrenter, samt att jag inte heller har haft ett stort förtroende för styrelsen och efter det senaste med Aspiro Tv så har jag tappat allt förtroende.

Så nu har jag sålt mitt lilla innehav dock till förlust, men tror att förlusten kommer bli större om jag ligger kvar med tanke på historiken i bolaget med upprepade ny emissioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar