tisdag 11 december 2012

Fondstalker

Det var ett tag sedan senaste uppdateringen men har haft mycket jobb senaste veckorna. Det har inte hänt så jätte mycket i portföljen det senaste, men har köpt lite Xac bear x2 i olika omgångar under uppgången som varit för att skydda portföljen. Jag har även sålt av lite Lucara diamond corp efter auktionen som var i november för att få ner innehavet och risken i portföljen då innehavet varit ett av de större innehavet.

Jag har även börjat följa en fond och dess uppdateringar för att få lite nya idéer och tips, fonden jag följer är Carnegies Sverige fond som förvaltas av Simon Blecher.
De har under november månad köpt ett nytt innehav i Autoliv med motivationen "Ett bolag som värderas till betydligt lägre marginal än vad de har idag".
De har även ökat innehavet i Holmen då den gått väldigt svagt under november månad.
Carnegies sverigefond
Månadsrapporten november


Är det någon mer som följer någon fond eller får nya aktie tips någonstans tipsa mig gärna.

3 kommentarer:

  1. Jag brukar tycka det är intressant att läsa rapporter från investmentbolaget Svolder och fonder så som Skagen, Carnegie, Lannebo och Didner & Gerge. Intressant att läsa hur de resonerar kring olika köp och sälj.

    Lycka till med bloggen!

    /Spartacus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackar för tipsen, är det några speciella fonder inom dessa bolagen du kikar på?
      MVH tomjakob

      Radera